Söka Gud och valet

Söka Gud (sök Gud så ska du finna honom)

Vad innebär detta? Jo, att ställa sig frågan: "Om Gud finns, vill jag leva ett liv tillsammans med honom då?"

Att söka kan vara att ex be en bön (Gud om du finns så vill jag finna dig), läsa kristna böcker (ex vittnesbörd från andra kristna hur de kom till tro osv), läsa bibeln (Joh är asbra, men kanske vill Gud möta dig genom någon annan bok i bibeln, då leder han dig till den så du där får ett personligt möte med Gud). Att söka Gud är inte bara för den som vet att man inte är frälst, utan är viktigt för alla: även de som ex växer upp i kyrkan. Alla behöver verkligen finna Gud, då kan de sedan säga "När jag var Xår så blev jag frälst". Har man någonsin verkligen funnit Gud så vet man när det var. Det går inte förbi obemärkt. Och detta gäller också de kristna som lever i synd, om de bara väljer att vända om och åter söka Gud så kommer de tillbaka till rätt väg, för då kan de åter se Guds väg, de har inte längre ryggen vänd mot honom. Och att söka Gud är inte svårt, du behöver inte massa instruktioner (det ovan var tips). Utan det du behöver är just beslutet: "vill jag leva med/ söka Gud?"

Och när du finner honom, kommer han ställa dig frågan "Vill du följa mig?" Svarar du "ja" på det så gör du Jesus till Herre, då blir ditt liv förvandlat. Resten bara "händer" när du börjat gå med Gud, för du har kommit in på Guds väg där det finns goda gärningar förberedda för just dig att göra!

Halleluja, Gud är god!



RSS 2.0