Guds tankar och syn på oss människor

1 Mos 1:27

Jag är skapad till Guds avbild


Jes 43:4

Jag är dyrbar i Guds ögon, Han uppskattar och älskar mig och Han tar hand om mig


Jes 45:2-3

Han går framför mig, bereder vägen och vill ge mig av det goda, de dolda skatterna och de bortglömda visdomarna. Och Han har kallat mig vid mitt namn


Jes 46:3-4

Han är med mig genom livet, leder mig och räddar mig, håller mig uppe. Detta vill Han fortsätta med


Jes 49:15-16

Han glömmer mig inte, Han beskyddar mig och slår ner murarna runt mig


Jer 29:11

Gud vill ge mig en framtid och ett hopp, och Han önskar mig frid


Ps 8:5-6

Även fast jag bara är människa tar Gud hand om mig, och krönte mig med ära och härlighet


Ps 22:10-11

Han formade mig i mammas mage och lät mig vila tryggt i hennes famn, redan då var Han min Gud


Ps 139:5

Han omsluter mig på alla sidor och håller mig i sin hand


Ords. 4:11-12

Han undervisar mig om vishetens väg och leder mig på de rätta vägarna, Han hjälper mig över hinder och skyddar mig från att falla


Pred 3:11

Jag har evigheten i mitt hjärta, detta stora verk!


Sef 3:17

Herren bor i mig, denna hjälte som kan frälsa! När jag glädjs, glädjs Gud. Han fröjdas över mig. Han låter mig ha fri vilja, tillrättavisar mig inte mot min vilja. Kärleken och relationen med Honom leder mig rätt.


Matt 6:26

Han förser mig med jag behöver, jag har inget att oroa mig för


Matt 10:30-31

Han har räknat alla mina hårstrån och jag är värd mycket i Hans ögon


Rom 2:11

Gud gör inte skillnad på oss


1 Kor 13:12b

Jag ska en gång få full kunskap om vem Gud, min Allsmäktige Fader är


1 Kor 15:39

Vi är skapade olika och unika


2 Kor 13:11

Jag önskar att få glädja mig, följa Guds församling och Hans förmaningar, då kan jag tjäna med Gud vid min sida, till fullo


Ef 2:4-6

Gud älskar mig så mycket att Han gav mig Jesus, sin son, mig till räddning


Fil 4:19

Gud kommer att med sin härliga rikedom i Kristus, fylla alla mina behov

 

Det är också viktigt att säga att det som står här ovan gäller ibland bara de som är i förbund med Gud (kristen eller jude). Men om du låter dig försonas med Gud genom Jesus (bli förlåten genom att tro på att Jesus tog ditt straff) så kommer även du få uppleva detta, få detta underbara liv! Jesus är den räddare du behöver!

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0